H e l l o!

I'm Lala Rahim. Blogger based in Malaysia. Just a girl who never stopped to appreciate the beauty above me.

View my complete profile


For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com


H e l l o!

I'm Lala Rahim. Blogger based in Malaysia. Just a girl who never stopped to appreciate the beauty above me.

View my complete profile

For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com

So broken

by - July 07, 2014
Biar gambar berbicara. Today aku log in facebook, and suddenly aku ternampak sesuatu yang menyakitkan sehingga berderai air mata aku. Sangat sangat aku menangis sampai sembap mata ni. Allahu, aku baring untuk tenangkan fikiran menunggu sehingga masuk waktu asar. Dan ketika sujud lagilah mengalir air mata aku, memohon doa untuk dikuatkan hati ini. Selepas tunaikan solat fardhu, aku baring semula dan mencapai phone untuk whatsapp sahabat-sahabat aku meminta pendapat. Aku tiada niat langsung untuk menunjukkan kesedihan aku depan sahabat...


Status pada wechat. Sungguh aku bencikan perbuatan dia. 







Jadi begitulah kesudahannya... walau sakit sekalipun, aku tetap kena gagahkan juga hati ini. Aku kan kuat, mana boleh mengalah. Allah ada berjuta kekuatan yang boleh Dia berikan padaku. Ya Allah, aku mohon perlindunganMu daripada maksiat dan zina. Aku tak ingin lelaki seperti itu, mungkin inilah yang kau ingin tunjukkan padaku bahawa dia memang tidak baik bagiku. Dia tetap sampai bila-bila pun takkan pernah berubah. Maka, tiada lagi orang yang selalu mendoakan mu dalam diam kerana aku akan pergi. Jadilah kamu lelaki yang bertakwa pada Allah, bertaubat, dan buanglah segala nafsumu jangan diturutkan. Mulai saat ini, aku langsung tiada lagi pengharapan untuk menginginkan seseorang lelaki sepertimu. Kerana maruah aku, hati aku hanya untuk yang selayaknya, untuk lelaki yang mahal harga dirinya. 

Berzikir sehingga terlena. Goodnight, broken people <3



[Menangislah dibahuku] Dedicating this song for me: -

kau datang padaku seperti biasa
ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
kau balas dengan senyuman seadanya
ku tahu ada sesuatu yang berbeza

kau hanya diam seribu bahasa
hanya di matamu yang cuba berbicara
bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu

mencuba tak berkedip
menahan tegar di hujung mata
hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua

menangislah...
kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia
menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu


About The Author

Malaysia Blogger. Assistant Producer at Bernama News Channel. Bachelor's Degree holder in Communication, Universiti Putra Malaysia.

You May Also Like

1 comments

  1. i feel you..lala. kekadang perempuan susah nk melupakn n slalu terngiang ngiang all the old memories.. smpai xthu nk mula dr mne.. may u be strong lala !!;)

    *sorry i spamming you my comments :p* hee..

    ReplyDelete