WELCOME, READERS!

I'm Lala. 8 years in blogging based in Malaysia. English writer. Bachelor's degree in Communication at Universiti Putra Malaysia. Former Radio Presenter at PutraFM and Former Journalist Trainee at BERNAMA. I currently work as Assistant Producer at Bernama News Channel (astro ch 502).

View my complete profile


For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com


WELCOME, READERS!

I'm Lala. 8 years in blogging based in Malaysia. English writer. Bachelor's degree in Communication at Universiti Putra Malaysia. Former Radio Presenter at PutraFM and Former Journalist Trainee at BERNAMA. I currently work as Assistant Producer at Bernama News Channel (astro ch 502).

View my complete profile

For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com

Just keep loving yourself

by - June 07, 2015
This is my favourite song on this week. I love this song because the message given is kinda related with me (if you know the lyrics). So what I want to tell is those yang mengutuk dan bergosip tentang saya sehinggakan saya dapat tahu sebenarnya saya dengar je kata-kata mereka semua, ada yang saya diamkan  dan ada yang saya respon mana yang perlu. Saya tahu ada je ada certain students yang mengumpat pasal saya dalam kelas elektif saya, dan ada juga minoriti yang tak suka dengan saya dan saya dapat tahu daripada kawan-kawan mereka sendiri dan kata orang lain. So apa yang saya nak cakap, memang meresahkan, menggangu fikiran, I keep thinking about it and it hurts my feeling.


Saya pun manusia biasa, lagi satu saya jenis yang bila buat salah, saya cepat sedar benda tu dan saya sendiri yang akan memperbaiki diri saya tanpa perlu dengar nasihat orang lain. Sebab kadang kala saya tak berapa sukakan teguran walaupun secara personal tapi saya tak suka orang memberi pandangan yang negatif kepada saya, memang saya terima dan dengar tapi jauh di sudut hati saya ia  menyakitkan. So sekarang ni saya anggap compliments and condemns are equal, both are same for me I'm not bothered. Saya bukan jenis yang menyakitkan hati orang lain dan saya kalau buat silap dengan manusia, saya akan cepat-cepat talk to them personally and apologize, yang tak suka saya as known as haters saya taktahu lah kenapa, sebab mereka tak kenal saya dengan baik jadi saya tak boleh nak kata apa sebab itu semua berpunca dari hati mereka sendiri, saya tidak buat salah pada mereka. Walau apapun saya akan tetap teruskan hidup saya and improvise. Makin ramai orang mengata, makin membuatkan saya nak terus lakukan apa yang saya suka, nak tunjukkan saya mampu capai impian saya, saya nak buat mereka yang pernah mengata pasal saya terkejut dengan kejayaan saya dan ia sebenarnya buat saya lagi strong ahha!


"Ku dengar kata-kata itu, menyeksakan dan meresahkan, menggangu fikiran.. Tapi aku yakinku mampu capai impianku..."



About The Author

23 years old writer. Asst Producer Nine-11. 8 years in blogging based in Malaysia. Bachelor's degree in Mass Communication. Former DJ Radio and Journalist.

You May Also Like

0 comments