WELCOME, READERS!

I'm Lala. 8 years in blogging based in Malaysia. English writer. Bachelor's degree in Communication at Universiti Putra Malaysia. Former Radio Presenter at PutraFM and Former Journalist Trainee at BERNAMA. I currently work as Assistant Producer at Bernama News Channel (astro ch 502).

View my complete profile


For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com


WELCOME, READERS!

I'm Lala. 8 years in blogging based in Malaysia. English writer. Bachelor's degree in Communication at Universiti Putra Malaysia. Former Radio Presenter at PutraFM and Former Journalist Trainee at BERNAMA. I currently work as Assistant Producer at Bernama News Channel (astro ch 502).

View my complete profile

For advertising, collaboration, sponsorship, event coverage, product review etc, kindly reach me at lalarahim@hotmail.com

Make me another one

by - December 11, 2015

I don't have idea why every things want to hit me at one time until I feel so giving up and I don't want to continue my life anymore. This time, orang tak boleh nak advice untuk suruh saya "be strong, Lala." Saya dah tak nampak semua tu. Apa yang saya nampak sekarang problem problem dan problem. Saya tak tahu macam mana lagi nak harungi semua ni. You know what,, every relations that I have now semua bagai nak runtuh. Semua orang nak tinggalkan saya. Satu persatu. One left. Yang masih ada sekarang ni tinggal tunggu masa je untuk mereka pergi dari hidup saya. I don't know what is my fault. 

Furthermore, saya ni jenis yang hati lembut fragile, saya akan cuba jaga hati semua orang.. Tapi hati saya? Remuk pecah. Mungkin saya yang beremosi kot. Sebab saya sangat value every relations yang saya ada include friendships, family and also relationship. One have left me tinggal dua lagi. Tapikan, yang dah pergi tu digantikan dengan yang lebih baik tau.

 Oh Lord I hope everything will be fine and I'm fine too. Saya harap apa yang berlaku menghimpit saya sekarang ni semua ada hikmahnya yang baik untuk saya tapi tulahh saya tak dapat nak menghadapi. Saya taktahu cara untuk bertindak, saya ni lemah orangnya kadang stupid pun ada dan saya tak pandai buat keputusan sendiri. Saya keseorangan. Dan memendam semua rasa. Saya ada luahkan dekat seseorang tapi dia buat tak endah je dengan masalah saya. Lepas ni tak payahlah saya dengan dia lagi, saya rasa saya perlukan dia dalam hidup saya tapi kenapa dia tak pernah peduli eh? Am I a burden? 

Oh Dear Lord, I realized that only you I have now. Untuk semua yang pergi tinggalkan saya, saya harap Allah temukan saya dengan orang yang lebih baik lagi dari yang lama. Ameen.

About The Author

23 years old writer. Asst Producer Nine-11. 8 years in blogging based in Malaysia. Bachelor's degree in Mass Communication. Former DJ Radio and Journalist.

You May Also Like

5 comments

  1. amin!

    no worries, patience is virtue ;)
    <3 may allah shower u his blessings & happiness & love & everything nice! <3

    ReplyDelete
  2. salam lala!

    Kadang kadang Allah hancurkan kita sehancur2nya untuk kita sedar yang kita hanya boleh berharap, bergantung, meminta dan percaya hanya pada DIA,
    ,

    tengok sekarang Allah buat awak rasa hilang semuanya, tapi Awak rasa yang awak hanya ada Allah sekrang kan.

    Allah sayang lala. Sangat ! :)

    Aamiin.

    ReplyDelete
  3. been there, adilla. dan yes, memang pada masa ni, kita akan rasa tak ada guna orang nasihat kita untuk kuat, sebab kita tak nampak apa-apa dah.

    dan sebab awak dah tak nampak apa-apa tu la, awak akan sedar dan tahu apa yang patut awak lakukan.

    i'm not trying to advice you sebab saya pun tak boleh selamatkan diri sendiri. i just can make a du'a for you, and pray that Allah will save you from whatever things that crushed you.

    i love you my dear bestfriend. please don't give up. please hold on just a little bit longer...

    ReplyDelete
  4. be strong Lala. semua manusia tak terlepas dengan ujian kecil ni.

    *lawaaaa laaa lala dgn style tudung tu.. style fatin ilani kan..hihi

    ReplyDelete