Posts

Showing posts from May, 2017

Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke-50 BERNAMA

Image
Baru beberapa minggu masuk bekerja di BERNAMA, sebelum ni pembaca mesti tahu yang saya pelatih praktikal di BERNAMA sejak bulan September 2016 tahun lepas, so pada April 2017, saya start bekerja di sana alhamdulillah dengan rezeki yang Tuhan berikan. Kira dah 7 bulan di BERNAMA, saya berkesempatan untuk turut hadir ke Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke-50 BERNAMA. Tahniah saya ucapkan kepada syarikat ini.

Biasa kita dengar, "Sumber dari BERNAMA" yang terdapat dalam keratan artikel di mana-mana media cetak dan elektronik kan, hampir kesemua berita yang didapati adalah sumber dari BERNAMA. Sumbangan BERNAMA kepada organisasi media lain, termasuk akhbar, stesen radio dan televisyen serta portal berita juga begitu konsisten dalam memainkan peranannya sebagai penyedia kandungan yang profesional.
Bernama ditubuhkan di bawah Akta Parlimen pada 6 April 1967 dan dilancarkan secara rasmi pada 30 Ogos 1967 bersempena ulang tahun ke-10 kemerdekaan negara. Mula beroperasi pada 20 Mei 1968, BER…

The cheapest facial treatment at Beaute Library

Image
Done a facial treatment at Beaute Library at MYTOWN Cheras and it is incredibly amazing. I feel very satisfied with the finishing look. As you can see on my picture above, I did not use any foundation nor any powder after I finished the facial treatment, it makes my skin good all day.
SATISFACTION: 5/5 ★★★★★ 

As you can see on the picture above, how shining my skin was after the facial treatment and I am very satisfied with the service given.

Besides, I also love how their staff members treat me as I first step into the Beaute Library. The beautician will do the skin test first on my face and also consultation (it's free) before the treatment proceed. For your information, I'm having a combination type of skin which is blended with oily and dry. I also having a big pores on my skin.
Information Website : http://www.beautelibrary.com/

Makan Bufet Sempena Ramadhan di Restoran Paya Serai Hilton

Image
Sempena bulan ramadhan, Restoran Paya Serai di Hotel Hilton mengadakan bufet untuk dinikmati oleh umat Islam berbuka puasa. Selama 30 hari kita berpuasa, haruslah kena ada satu hari makan bufet bersama keluarga atau rakan-rakan, saya cadangkan kat korang untuk makan bufet di Paya Serai dekat Hilton ni, sebab apa, Paya Serai menawarkan masakan tradisional dengan konsep yang moden okay, sesuai untuk tekak orang melayu.

Saya bagi 3.5/5 bintang untuk restoran ini dan berpuas hati dengan makanan yang disediakan. Pelbagai makanan ada termasuklah dim sum walaupun konsep dia hanya satu, "Masakan Ibu" namun ia mengandungi lebih 300 menu termasuk lauk gulai kawah, rendang tok, ikan bakar Melaka, kambing panggang, ayam percik, lemang, putu piring, apam balik dan macam-macam lagi. Korang boleh makan dari berbuka sambung sampai malam!

Durian pun adaKorang nak tahu tak, korang juga boleh dapatkan durian dekat sini. Makan durian dalam hotel kelas kauu. Saya tak makan durian, saya tengok je r…